Pardus... Özgürlük İçin...
<
Blog yazmaya başladım ya, uygun olan, moda olan ne ise onu yapalım diye bu dünyanın alt kültürünü incelemeye de başladım. Bu "Feed" nedir? Yenir mi? gibi sorularla başlayıp, bir önceki blog'umdan da anlaşılacağı gibi feed formatları arasında biraz dolandım. ( Bu konuda daha fazla dolanmayı da Kurtuluş'a bıraktım :) Ve aslında bütün bu haber ve blogların sadece web tarayıcısının içinden değil, başka okuyucular tarafından da okunup anlanabildiğini öğrendim ( aslında bu konuda hepten de bilgisiz değildim, tarayıcı kenar kutularını ( browser side-bar ) kullanırdım ama çok detayına da girmemiştim ). Örneğin Mozilla Thunderbird, epostaların yanı sıra RSS feed'lerinide sanki birer epostaymış gibi sunabiliyor. Fakat benim gibi Kontact kullanıyorsanız, sırf haber toplamak için kullanmak pek makul değil. KDE için Kontact ile birlikte çalışabilen bir okuyucunun ( aKregator) da varlığından haberdarım fakat kullandığım versiyon ile ( KDE 3.2 ) uyumlu değil. Sonuç olarak Java ile yazılmış ve bu iş için özelleşmiş uygulamalar olduğunu keşfettim. Bunlardan ilk karşıma çıkan BlogBridge'i çalıştırmayı başaramadım. Neden olduğunu araştıracak kadar zamanımda da olmadığı için üzerinde uğraşmayı sonraya erteleyip tarayıcıma geri dönmüştüm. En son olarak dün itibari ile karşıma çıkan RRSOwl'u denedim. Java ile GUI alt yapısı olarak SWT kullanılarak yazılmış olup Linux, Windwos, MacOS X ve Solaris üzerinde çalışabiliyor. RSS ve Atom destekliyor. Türkçe çevirisi yapılmış durumda. Tabiki özgür bir yazılım. ( CPL lisanslı ) Kullanmaya başladım ve şimdilik memnunum. Bu konuda gelişmeler olur ise buradan duyuracağımdan emin olabilirsiniz. Günün animesi : Mai Hime Günün albümü : Faire Celts Günün sorusu : Elektirikler ne zaman gelecek?
/p>
<

<0yorum:

    <

<< Geri dön

< <