Pardus... Özgürlük İçin...
<
Bilenler bilir, kendi halinde mütevazi bir kütüphanem var. Yaklaşık iki yıldır bu kütüphaneyi düzenlemeyi ve kitapların kayıtlarını bilgisayar ortamına çıkarmayı düşünüyordum. Toplam kaç kitabım var, yazarları, türleri v.s. konusunda kesin bir bilgim yok. Ayrıca aradığımda da nerde olduğunu bulmak istiyorum. Bir de bu kitapların üzerinde son 6 ayda geliştirdiğim anime arşivi eklenince, ki şimdiden hangi seriler var, hangi DVD'de kayıtlı karıştırmaya başladım, artık bir program bulmanın zamanı geldiğine karar verdim. Mümkünse Web tabanlı ve özgür yazılım olmasını istiyordum, google'a sordum : Gelen alternatifler içerisinde profesyonel kütüphane programlarından kişisel bağ listesine birçok uygulama vardı. Özellikle Greenstone ve Koha uygulamalarını profesyonel kütüphanelere öneririm. Fakat benim görece daha basit, kişisel arşivlerimi kaydedebileceğim bir uygulamaya ihtiyacım vardı ve sonunda OpenBiblio'da karar kıldım. Şimdilik deneme çalışmaları yapmaktayım, umarım istediğim sonuçları alırım. Eğer bu konuda başarılı olur ise Türkçe çeviri işlemlerine başlayacağım. Şu anda ev sunucumda host ediliyor, dolayısı ile internet üzerinden erişimi pek mümkün olamıyacak sanıyorum ama yeterince kayıt girildikten sonra belki bir servis sağlayıcı üzerinde host edebilirim. Bu arada belkide en iyi temenni sıkılmadan yarım bırakmadan kitap kayıtlarını girmek olacak...
/p>
<

<0yorum:

    <

<< Geri dön

< <