Pardus... Özgürlük İçin...
<
Dizüstü ve Ağlar Bundan 6-8 ay evveldi sanırım, dizüstü bilgisayarımla ordan oraya dolanır ve her gittiğim yerde ağ ayarlarını yeniden yeniden yaparken, bir gün sıkıldım ve "Ama böylede olmazki canım. Vardır bir kısa yolu" dedim. Gittim Google'a sordum : "Var mı kısa yolu?" diye... Ya o zaman aradığımda ben bulamadım ya da hakikatten yoktu, sonunda ben yazmaya karar verdim. Sonuçta neydi ki, hepi topu bir Bash betiği yazacaktım. Komutları, tek tek komut satırından yazmak yerine bir betik içinden çağıracaktım... Yarım saatimi felan alır her halde diyip başladım uğraşmaya. O gece bir altı saat, kadar ertesi günde bir o kadar uğraşarak sonunda bir betik yazdım. chmod, chown komutlarına benzer olarak chnet olarak adlandırmıştım. Bu betik önceden hazırlanmış olan profilleri kdialog kullanarak listeliyor ve seçtiğiniz profilin ağ bilgilerini ayarlıyordu. Bu betiği internette yayınlamak için bir iki ufak değişikliğe ( mesela dhcp desteğine ) ve birazda dokümantasyona ihtiyaç olduğunu düşünüyordum. Dolayısı bunlarıda yapar öyle yayınlarım diye düşünmüş ve o sırada da bunları birtürlü yapamamış dolayısı ile de yayınlamamıştım. Ev makinemden yaptığım duyurusu bile yapılmamış yayının sayılmayacağını düşünüyorum. ( Neymiş "early release, often release - erken yayınla, sıkça yayınla" ) Bu tür şeyler bir anda ortaya çıkar ya, bir iki ay sonra KDE-Apps'da bir uygulama gözüme ilişti netGo. Per Johansson'da benimle aynı ihtiyacı duymuş, benzer süreçlerden geçmiş olacak ki benzeri bir uygulama yazmış. Açıkcası benim yazdığım betikten daha profesyonel daha kapsamlı bir uygulama olduğunu fark edince, kendi yazdığım betiği kullanmayı bırakıp netGo kullanmaya başladım. Nasıl Kurulacak? Eğer Mandrake 10.0 ya da 10.1 kullanıcısı iseniz netGo için hazır RPM bulunmakta, Gentoo kullanıcısı iseniz ebuild'i bulunmakta, diğer dağıtımları kullanıyorsanız kaynak kodlarından yüklemeniz gerekecek ( ./configure, make, make install ) RPM'den kurulum yaptıktan sonra betik üzerinde bir hata olduğundan hemen çalıştıramıyorsunuz. Önce "/usr/bin/netgo" dosyasının içerisinde "/usr/netgo/netgo-bin" olan değerleri "/usr/share/netgo/netgo-bin" ile değiştirmek gerekiyor. İlk çalıştırdığınızda ayar dialoğu açılıyor ve burdan sistem komutlarınızı giriyorsunuz. Mandrake 10.1 için bu değerlerden değişmesi gerekenler : dhcp için dhcpd değil dhcpclient olması ve iwconfig yolunun /usr/sbin değil /sbin olması. Bundan sonra profillerinizi hazırlıyorsunuz. Daha sonra istediğiniz profili çağırarak sisteminizi o ağ yapısına uygun hale getiriyorsunuz. Henüz kablosuz ağ desteğini henüz deneyebilmiş değilim. Ayrıca farklı profiller için özel betik çağırma yeteneğini kullanarak "/etc/hosts" dosyasını değiştirecek bir betik çalıştırabilir miyim deneyeceğim. GPL ile yayınlanan netGo'dan, çok hoşnutum. Per Johansson'a teşekkür eder herkese tavsiye ederim. Not : Küçük bir araştırma sonucunda netGo'nun dışında benzeri işler yapan başka uygulamalar da olduğunu gördüm... Bilim ve teknolojinin belirli olgunlaşma koşulları yerine geldiğinde kişiden bağımsız olarak geliştiğine dair teori doğru galiba : bakınız Gaus, Bolyai, Lobachevski : Öklid-dışı Geometri...
/p>
<

<0yorum:

    <

<< Geri dön

< <