Pardus... Özgürlük İçin...
<
Herşey karlı bir pazartesi günü, yolların kapalı olması nedeniyle işe gidemememden dolayı başladı... ( Aslında biraz çabalasaydım işe gidebilirdim galiba ama çabalamak yerine telefon açıp şudur budur demeyi tercih ettim :) ) Bir hafta önce ADSL modemini satmış biri olarak, elde yok avuçta yok, internetsiz ve sessiz bir evde yeni oyuncağımı ( hala isim bulamadım ) açıp çalışmaya başladım. ( Ben de projeden bol ne var, isteyin size de birkaç tane önereyim :) ) Dediğim gibi karlı ve soğuk bir kış gününde sesiz ve internetsiz bir evde, ses olsun dedim... Ve evdeki masaüstü sistemimin güç düğmesine bastım. ( Bunu uzun zamandır yapmıyordum, çünkü anime indirmek için makineyi hiç kapatmıyordum. İnternet gidince biraz dinlensin zavallıcık dedim di ve elektiriğini kestimdi... ) Bastım ve evi ses doldurdu. Ama bu ses müzik değil pervane gürültüsüydü. Önce güç kaynağıdır dediğim, babadan kalma usul tamir ettim : bir tokat attım. Geçiyormuş gibi yaptı ( 2sn ) sonra gene başladı, bu sefer eğildim ve makinenin içine baktım ( kasa şeffaf değil, geçirgen : çünkü kapalı değil ) ve sesin güç kaynağından gelmediğini algıladım. "Acaba işlemcinin fanı mı? Nasıl anlarım?" diye düşünürken makineyi kapatıp yeniden açtım. Ses daha da artarak devam ediyor. Bir tokat daha attım güç kaynağına gene susuyormuş gibi yaptı ( 1sn ) ve geri başladı...
Bilen bilir böyle durumlarda çok gerilirim. Hatta gerilmekle kalmam düdüklü tencere gibi, birim kareye düşen basıncım artar, puflamaya ve patlamaya hazır hale gelirim. Sakinleşeyim dedim, makineyi gene kapadım, biraz evde dolandım. Geri geldim düğmeye yeniden bastım, güç geldi, ses geldi, fakat işletim sistemi geri gelmedi. Az önce düdüklü tencere modunda kapatırken sistem tam açılmadan kapatmışım. Neyse dedim, sakinleşeyim dedim, zaten üzerindeki işletim sistemini güncelliyecektim dedim ki bu sırada sesin ekran kartının üzerinde, kart ters olduğu için varlığından bile haberdar olmadığım küçük bir fandan geldiğini fark ettim. Böylece bu fanın varlığını ve makinemde toplam 4 [ yazıyla dört ] fan olduğunu, bu yüzden o kadar gürültü yaptığını da öğrenmiş oldum. Fanları kurcalamama rağmen sesi kesemedim, ben de taktım Mdk 10.1 DVD'sini ve sistemi yeniden kurdum ( 20 dk ). Şahane, süper, ucuz kurtardım derken internetin olmamasından dolayı başta fark etmediğim bir şey dikkatimi çekti : Ağ kartımı tanımamış. Artık dedim, bu kadar yeter dedim. Eğer biraz daha uğraşırsam tüm sistemi kaybedeceğim, önce yedeklerimi alayım sonra geri döner bakarım deyip, bıraktım.
Üzerinden çok geçmedi hemen ertesi gün, karlı bir salı günü, iş yerimdeki makineme sevgili patronum Ooz'un aldığı bir 256 MB'lik RAM ekini yapmak için eyleme geçtim ( bir haftadır masamda duruyordu ). Onur ile makineyi açtık ben başka bir şey ilen uğraşırken, Onur bu RAM buraya oturmuyor dedi ve SD - DDR farkı olduğunu gördük. İşte bu bir işaretti, bırakmalıydım ama hazır makine açılmış iken Ooz'un Bilal için aldığı DDR ram'i bir deniyeyim dedim ( o da en az bir haftadır Bilal'in masasında duruyordu ), denedik ve makine "beep beep" dedi. İyi bu da olmuyor deyip çıkardık ve makineyi yeniden çalıştırdık : ses yok, görüntü yok. Ne olduğu konusunda hiç bir fikrim yok. Ana kartmı yoksa RAM mi arızalandı? Nasıl çözülür bilmiyorum... Ve bütün bunların sonucunda, bu gün karlı bir çarşamba günü, iş yerinde makinemsiz, nasıl çözüm bulunacağını bilemez halde, kişisel işlerim ( kardan adam resmine bakınız ) ve bloglarımla ilgileniyorum. Not : Bu kasvetli hikayeye renk katsın diye kardan adam resimlerimi ve yeni blog oyuncağım
flickr'ı sunuyorum. Ayrıca dileyenler foroğrafların tamamına Karash Foto Albüm'den bakabilirler.
/p>
<

<0yorum:

    <

<< Geri dön

< <