Pardus... Özgürlük İçin...
<
Aslında yazayım mı yazmıyayım mı diye düşünüp duruyordum. Hani bir seyirci olarak - hem de kötü bir seyirci olarak - tiyatro eleştirisine kalkışmak biraz ahkam kesmek, ukalalık yapmak olmuyor mu diye. Sonra burasının benim blog'um olduğu ve tam da bu iş için bulunduğuna karar verdim. Ve işte : Ayten'in katkılarıyla geçtiğimiz ay içerisinde Şehir Tiyatroları'nın sergilediği beş oyunu izledim. Bunlar sırasıyla :
  • 4. Murat
  • Yağmur Sıkıntısı
  • Antigone
  • Can Ateşinde Kanatlar
  • Belden Aşağı Vurmak
Antigoneİçlerinde bir tek 4. Murat oyununun reklamı ve promasyonu yapıldı sanırım ya da en azından benim gözüme bir tek o oyunun reklamları ilişti. Belki de sırf bu yüzden en çok o oyun hakkında hayal kırıklığı yaşadım. Oyunun dekorları ne yalan söyleyeyim çok iyiydi. Özellikle Kösem Sultan'ın oyun içerisinde değiştirip durduğu kaftanlar göz alıcıydı. Ama beğendiğim yerleri buraya kadardı. Belkide en hoşlanmadığım kısmı ise seyircisiydi. IV. Murat'ın oyun içerisinde geçen "Diğer milletler sizin önünüzde eğilmekten mutluluk duyacaklar" benzeri tiradlarına alkış tuttular. Bu durumun, Hitler'in "Kavgam" kitabının en az üç farklı yayınevi tarafından defalarca baskı yapmasınyla yakından ilişkisi olduğunu düşünüyorum. ( Bu arada Selçuk'a bıyık yakışmıştı. ) Yağmur Sıkıntısı'nın, anlattığı hikayeden çok hoşlanmasam da, hatta hikayenin bende tepki oluşturmasını sağladıkları için, oyunculuğun başarılı olduğunu düşünüyorum. Beğendim. Antigone'un da, iyi kotarıldığını, iyi oynandığını düşünüyorum. Oyunun yorumlanmasını ve yerelleştirilmesini başarılı buldum. Can Ateşinden Kanatlar oyunu için açıkcası bir şey diyemeyeceğim. Muhsin Ertuğrul Sahnesi'nin ses düzeninden mi yoksa ses ile ilgilenen teknisyenlerden mi kaynaklanıyordu sorun bilmiyorum ama ses o kadar yüksekti ki oyundan alınacak keyfi sıfırladı. Sesin yükseklipinden duyduğum rahatsızlık oyuna olan ilgimi kaybetmeme neden oldu. Dolayısı ile oyun ve oyuncuların hakkını yemiyeyim, bu konuda görüş bildirmiyeyim. Belden Aşağı VurmakBelden Aşağı Vurmak. Son seyrettiğim beş oyun içerisinde en fazla bunu beğendim. Oyun metnini anlamakta zaman zaman zorluk çeksemde - ki bu sorunun benden kaynaklandığını düşünüyorum, dedim ya kötü bir seyirciyim - hem dekorların hem oyunculuğun başarılı olduğunu düşünüyorum. Sonuç olarak bana verdikleri keyif ve katkı için Şehir Tiyatlaroları'na teşekkürlerimi sunar, nice oyunlarda başarılar dilerim. Bunu saymam gene gelirim...
/p>
<

<0yorum:

    <

<< Geri dön

< <