Pardus... Özgürlük İçin...
<
4. Linux ve Özgür Yazılım Şenliği bitti. Aslında niyetim her gün o günün olaylarını aktaran bir şeyler yazmaktı ama ne yazık ki gün sonralarında o kadar yorulmuş oluyordum ki iki satır bir şey karalamaya fırsat bulamıyordum. ( Gezegen yazarlarının tüm o koşuşturma içinde bu işi nasıl becerdiklerini anlayamamakla birlikte takdirlerimi sunuyorum. Saygı sevgi efendim ) Şenlikten bir gün önce, şenlik alanının hazırlanmasına yardım etmek amacıyla, Volkan'la birlikte Ankara'ya gittik. Gidişimiz sırasında sinirlerimizi aldırmadığımız için bir parça sinir harbi yaşadık tabiki ama üzerinden bu kadar gün geçince o sabah yazdığım kadar da şiddetli olmadığına karar verdim. Fakat belirtmeden geçemiyeceğim : bende değil Ankara taksi şöförlerinde bir sorun var! Sıfırıncı gün belki de şenliğin 4. gününden sonra en zorlu gündü. Şenlik alanının kurulması gerekiyordu. En göze batan iş Çadır kurma idi fakat sanırım en zoru değildi. Çadır-cg özverili ve zorlu bir çalışma ile Şenliğin en mavi, en sıcak ve vantilatörlü salonunu hazır ettiler. Bu sırada içeride de kablolama işlemleri tüm hızı ile devam ediyordu. Elektirik, kablolu ve kablosuz ağ alyapıları, masalar, internet kafe bilgisayarları, balonlar, yaka kartları v.s. v.s. Şimdi durup düşününce ne çok iş varmış... Tabiki kamera-cg olarak bütün bu olayların görüntülerini almakda benim görevimdi ve umarım tüm şenlik boyunca Volkan'la birlikte bu görevimizi başarıyla gerçekleştirdik. ( Henüz video'lar çözülmedi, negatifler basılmadı. Çıkardığımız işin kalitesi hala şüpheli ) Tüm şenlik boyunca diğer gönüllü penguenlerle birlikte Çankaya Anadolu Turizm ve Otelcilik Meslek Okulu Uygulama Oteli'inde kaldık. Şenliğin ilk günü sabah, Ayten'i almak üzere gene AŞTİ'deydik ve güne gene taksi şöförleri ile başladık. Ayten, İntel salonu görevlisi oldu ve o salondaki tüm seminerleri izledi... Volkan ve ben resmi olarak kamera-cg görevimizi üstlendik. Tüm şenlik boyunca Volkan boynunda 3 Fotoğraf makinesi ile ben de biri şarjda biri elimde olmak üzere iki kamera ile dolaştık. Her olayı yakalayamamış olsakta önemli bir kısmını kayıt altına aldığımızı düşünüyorum. Dört gün boyunca linux ve özgür yazılım ile ilgilenen insanlarla bir arada olmak oldukça keyif vericiydi. Sunumlar, oyunlar, insanların genel olarak paylaştığı heyecan ve bir şeyler yapabilmiş olmanın gururu, tek kelime ile : müthiş. Bu 4 gün sadece şenlik alanında geçmedi tabiki. EKM ile buluştuk. Yedik, içtik, söyleştik. Soranlara selamı var. Geri dönüş macerası ise kendi başına bir hikaye... Fenerbahçe sevinci tüm tarfiği kitlemiş, asker uğurlama AŞTİ'yi kitlemiş idi. Otobüsümüzü bulup binmek hatırı sayılır bir efor gerektirdi. Bu sene gelemeyenlere tavsiyem, bir sonraki şenlik için şimdiden rezervasyonlarınızı yaptırın, ben öyle yapacağım...
/p>
<

<2yorum:

    <
  • <Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi./p>

    <Blogger volki saat 'de yazdı < /p>

  • <
  • <Şenliğin Ankara'da yaptırılandan hariç geri kalan fotograflarının negatif baskısı ve dia banyosu tamamlandı. Şimdi seçim zamanı../p>

    <Blogger volki saat 'de yazdı < /p>

  • <

<< Geri dön

< <