Pardus... Özgürlük İçin...
Ateş Kitabı Bütün bu gezi sırasında kişisel olarak beni, ki benle uğraştığı ve üzüldüğü için en az benim kadar Ayten'i de, en fazla etkileyen şey hastalanmam. Daha İstanbul'dan yola çıkmadan Doğu Beyazıt'da ishal salgını olduğunu, bunun da sulardan kaynaklandığını okumuştuk. Dolayısı ile de hem biz hem de ekibin diğer üyeleri ne yiyip içtiğimize özel dikkat ediyorduk. Tam bu noktada ekibin diğer üyeleri olan Yunanlılardan bahsetmeden geçemiyeceğim. Bir önceki grupda bulunan Yunanalıların ishal olmuş olmasından ders alarak, yanlarında nice nice ilaçlar getirmişler. Ayrıca da dağda yenecek olan yemek menüsünü, patetes haşlama, makarna ve pilav olarak kısıtlatmışlar. Bizlerde aynı ekibin bir parçası olarak bu yemeklerden yemek durumunda kaldık. Fakat rehberimiz Goksu başka grupların mutfaklarından biraz daha lezzetli menüler oluşturmak için gereken tırtıklamayı da yaptı. Hastalığı ilk hissettiğim zaman zirve denememin başarısız olmasının ardından kampa döndüğümdeydi. Birden bir üşüme geldi ve kendimi uyku tulumunun içine zor attım. Biraz uyuyup dinlendikten sonra geçti. İkinci kez, Ağrı'dan inip otelde duş alırken üşüme geldi fakat önemsemedim. O gece dizlerimin ağtısı ile uyandım. Fakat sadece dizlerim ağrımıyor ciddi sayılacak miktarda da ateşim vardı. Bir yandan ateşten yanarken, bir yanda da üşüyordum. Ayten bütün gece boyunca ıslak havlularla ateşi indirmeye çalıştı. Sabah erkenden Doğu Beyazıt Devlet Hastanesi'ne gittik. Yapılan ölçüm sonucu ateşimin 39.5+ olduğu ortaya çıktı ve hemen bir Novaljin iğnesi yapıldı. Ardından yapılan tahlil ve tetkiklerin sonucunda birşey bulamadılar - o sırada sadece ateşim vardı - biraz ağrı kesici verip gönderdiler. Öğlene doğru ateş geri geldi, bu sefer yanında ishal ve kusmada vardı. Tekrar hastenenin yolunu tuttuk. Bu sefer verilen ilaçlar değişti ve otele geri döndük. Verilen antibiyotikler, ağrıkesiciler v.s.yi içmem için bişiler yemem gerekiyordu fakat ben hiçbirşey yemek istemiyordum. Ayten'in zorlamalarıyla, bir iki şeftali ve muz ile ilaçları alıp yattım. Ertesi güne ancak kendimi biraz toplamış hissediyordum. Ki bu ara günün sonunda "Yol Kitabı"nda okuduğunuz maceralar başlıyordu. İstanbul'a döndükten bir süre sonra kendimi tam anlamıyla iyi hissetmeye başladım. Bütün bu yol ve hastalığın ardında iyi olarak iteleyebileceğim tekşey, uzun süredir vermeyi başaramadım kiloların bir kısmını vermiş ve uzun zamandan sonra ilk defa yetmiş kilonun altına inmiş olmam. Kıssadan Hisse Kitabı Bu maceranın sonucunda tabiki çeşitli dersler edindim. İşte bazıları:
  • Hangi hava yolu ile uçuyor olursanız olun, biletlerin üzerini özellikle uçuş tarihlerini en az üç kere kontrol edin.
  • Uçuştan en az yarım saat önce, uçağın kalkış kapısının önünde konuşlanın. Uçaklar rötar yaptığında özür bile dilemiyorlar ama siz geç kalırsanız suçlu siz oluyorsunuz.
  • Uçuşa yedek yazılmak için THY merkez bürosunu değil, hava alanını arayın.
  • Dağa giderken batonlarınızı mutlaka yanınıza alın.
  • İrtifa çarptığında tek ilaç aspirin. Yanınızda mutlaka aspirin bulundurun.
  • Ağrı'ya çıkmaya kalmadan önce diğer dağlara çıkmayı deneyin. Zor olmasından dolayı değil. Ağrı'da zirve yapınca Türkiye ve civarında daha yüksek dağ kalmıyor.
  • Van kahvaltısına yüz vermeyin.
  • Van'ı mutlaka gezin.
  • Van'a uçak ve otobüsün dışında trenle de gidebileceğinizi unutmayın.
  • Van Gölü Seyahat'ten bilet aldığınızda koltuğunuza sahip çıkın.
Teşekkür Kitabı Bu gezinin gerçekleşmesini sağladıkları için aşağıdaki herkese teşekkür ederim.
  • Ayten'e, bu gezi fikrini ortaya attığı ve organize ettiği için
  • Buklamania'ya, bu gezinin organizasyonunu başarıyla yaptığı ve kaçırdığımız grup yerine başka bir gruba bizleri dahil ettikleri için
  • Türk Hava Yolları'na, bu gezinin bir macera haline gelmesini sağladıkları için
  • Dağ Rehberimiz Hüseyin'e, dağa tırmanma sürecinde yol göstericiliği, yardım ve destekleri için, Ayten'in zirve yapabilmesi sayesinde gerçekleşti,
  • Tur Rehberlerimiz Göksu, Himmet, Sinan ve Yusuf'a, bizi bütün gezi boyunca gözetip kollayıp kaprislerimizi çektikleri için
  • Siz okurlara, bunca yazıyı okuduğunuz ve hatta yorum yazdığınız için