Pardus... Özgürlük İçin...
<
Fikir Ali Işıngör'e ait - en azından ben ondan gördüm. Yukardaki tag kısmından bahsediyorum. del.icio.us isimli bir site var belki duymuş sunuzdur. Kendilerini sosyal işaretleme sistemi olarak tanımlıyorlar. Aslında çeşitli web sayfalarının adreslerini toplayabileceğiniz, web tabanlı bir uygulama. Uygulamanının temel hedefi, aynı web adreslerini kaç kişinin topladığı üzerinden istatistikler çıkarmak, günlük web gezintileri için bir yol çıkarmak var. Ayrıca bu topladığınız bağları istediğiniz gibi kategorize edebiliyor, başkalarıyla paylaşabiliyorsunuz. Bu hizmetten bir süredir haberdardım fakat Burkina Faso Fiso Halk Cemahiriyesi'ndeki kullanım şeklini görünceye kadar hiç ilgimi çekmemişti. Biliyorsunuz Blogger'da kategorizasyon yok. Yani girdilerinizi sınıflayıp, okurunuza istediği grupdakileri okuma şansı sunamıyorsunuz. Fakat bu girdileri, del.icio.us üzerinde derleyip, gruplaya bilir, daha sonra bunlara kolayca ulaşılma şansı sağlanabilir. Tabiki benim listem şuan Ali Işıngör'ün ki kadar şık değil ama zamanla o da olur. Fikir için kendisine teşekkürü bir borç bilirim...
/p>
<

<4yorum:

    <
  • taksimetre'de gördüm ben bunu. ek olarak ajax ile birleştirmiş. daha güzel olmuş sanki./p>

    <Anonymous bet3 saat 'de yazdı < /p>

  • <

  • Blog Kardeşliğinde sorulacak listesine ekliyorum :)/p>

    <Blogger Hakan Uygun saat 'de yazdı < /p>

  • <
  • <Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi./p>

    <Blogger Ali Işıngör saat 'de yazdı < /p>

  • <
  • <Öncelikle bir düzeltme yapmalıyım. Tag fikri bana değil, taksimetre'nin sahibi ve Focus'un webmaster'ı Mert Maviş'e ait.

    Bu arada bir küçük nokta için sis uyarmalıyım. "Çizgi roman" gibi iki kelimeden oluşan tagleri delicious'un da tavsiye ettiği gibi çizgi+roman şeklinde delicious'a tanıtmışsınız. buraya kadar bir sorun yok. Ancak sitenizde bu tagin gideceği adresi http://del.icio.us/haky/%C3%A7izgi+roman şeklinde tanımlamak yerine delicious'da o tag için atadığı http://del.icio.us/haky/%22%C3%A7izgi%2Broman%22 adresi ile değiştirmeniz gerekiyor. Tag bulutunda çizgi+roman'a tıklarsanız ne demek istediğimi sanırım daha iyi anlayacaksınız. Bu sorun, delicious'un çok kelimeli tagleri tırnak içine almasından ve bu tırnaklar ile artıyı garip bir şekilde tanımlamasından kaynaklanıyor. Tek kelimelik taglerde doğal olarak bu sorun yok...


    Not: Bir süre önce yazdığım yorumu "istek üzerine" kaldırdım./p>

    <Blogger Ali Işıngör saat 'de yazdı < /p>

  • <

<< Geri dön

< <