Pardus... Özgürlük İçin...
<
İlk Firefox eklentimi yazdım ve eklenti listesine gönderdim. Şu anda onay bekliyor.
Eklentinin yazılış nedeni tamamen ihtiyaç. Biliyorsunuz, bir süre önce Burkina Fasa Fiso'da görüp ( ki Ali Işıngör'de taksimetre'den almış ), del.icio.us ve tecnorati üzerinden blog yazısı etiketlemeyi kullanıyorum. Fakat bu etiketlerin bağlarını yazım kurallarına uygun olarak elle, çoğu zamanda kopyala-yapıştır'la yapıyordum. Geçenlerde bloglar üzerinde gezinirken JavaScript ile yapılmış basit bir uygulama gördüm. Siz etiketinizi yazıyorsunuz o gerekli bağ kodunu üretiyordu. Fakat bu üretilen kod benim kullandığım gibi del.icio.us + technorati için bağ üretmiyordu. Ben de acaba bir tane yazsam, üstelik de bunu bir Firefox eklentisi olarak yazarak Firefox'a nasıl eklenti üretildiğini de öğrensem diyerek başladım. Sonuç olarak Etiket Düzenleyici ( Tag Editor ) eklentisi yazıldı. Yaptığı iş kısaca, seçeneklerde belirlediğiniz etiket sistemine göre girmiş olduğunuz etiketlerden gerekli HTML kodunu üretiyor, siz de bu kodu kopyalayıp blogunuza yapıştırıyorsunuz. Örneğin bu girdinin etiketleri bu eklentiyle oluşturuldu. Tabiki geliştirme devam ediyor. Sırada
  • üretilen bağ kodlarının daha esnek olması için, seçeneklerin arttırılması
  • etiketlerin, saklanıp, daha sonra kolayca seçilebilmesi
var. Ayrıca sosyal ağ için bağ üreten benzeri başka bir düzenleyici daha yazsam nasıl olur acaba diye de düşünüyorum. Not : Detaylı kullanım kılavuzu ve geliştirme süreci pek yakında Cezve'de yer alacak.
/p>
<

<3yorum:

<< Geri dön

< <