Pardus... Özgürlük İçin...
<
Takip ettiğim Web 2.0 bloglarından biri bugün beni ilginç bir uygulamaya yöneltti : Jacuba. Web üzerindeki düz metin giriş alanlarında kullanabileceğiniz ajax tabanlı bir uygulama. Heceleme kontrolü ve sözlük işlevleri var. Uygulama ilginç fakat yeni değil. Bu beni acaba Zemberek tabanlı benzeri bir servis'in ihtiyaç duyacağı ağ genişliği ve işletme maliyeti ne kadar olur diye düşünmeye sevk etti. Biliyorsunuz Zemberek Türçe için bu işlevleri yerine getiren Java tabanlı bir kütüphane ve hali hazırda Open Office Türkçe ve Pardus içerisinde kullanılıyor. Türkçe için de Jacuba benzeri bir uygulama / servis olsa, internet üzerinden yazdığım yazıları daha düzgün bir Türkçe ile yazsam sizcede güzel olmaz mı?
Hazır konu web üzerinde yazı yazmakan açılmışken, Writely'den de bahsetmek lazım. Writely, bir veya daha fazla kişini aynı doküman üzerinde çalışabilmesini ve bunun internetde saklanması ve yayınlanmasını sağlayan bir uygulama. Bildiğimiz wiki uygulamalarından farklı olarak burada herkes kendi hesabı ile sisteme girip, yazdığı yazıların kimlere açık olacağını, yayınlanıp yayınlanmıyacağını kendisi seçebiliyor. Yani aslında bir yayın ortamından daha çok web kelime işlemcisi olmak amacıyla yola çıkmış bir uygulama. Ayrıca Netvibes'da, ortak bir çalışma ile, GMail modülüne benzer bir modül geliştirilmiş. Böylece Writely'de yazdığınız yazıları Netvibes'da görebiliyor, yani internet masaüstünüz ile internet kelime işlemcinizdeki yazılarınızı takip edebiliyosunuz.
/p>
<

<3yorum:

    <

  • Saniyorum bu tip bir servisi vermek cok zor degil. Sadece belli bir merkezde zemberek sunucusunu calistirmak yeterli saniyorum. Yalniz client tarafi yazilimda ciddi bir javascript kodu gerekiyor. kelimeler yazildikca bunu sunucuya gonderen ve gelen verilere gore altini cizen gibi. Bu konu uzerinde biraz dusuneyim.
    Bu aralar zemberek ile basit bir Java-AJAX etkilesimli imla kilavuzu ve sozluk uzerinde calismaya basladim, olmazsa farkli zemberek islemlerini html servisleri olarak ekleyebiliriz. tabi deneme yapilmasi gerekiyor.
    Web siteni yakindan izliyorum, calismalarinda basari dilegiyle.
    Ahmet/p>

    <Anonymous Adsız saat 'de yazdı < /p>

  • <

  • Öncelikle Zemberek ile yaptığınız çalışma için teşekürler... Türkçe ve Türkiye Özgür Yazılımı için çok şey ifade ediyor.

    Bahsi geçen benzeri bir servis aslında adım adım sağlanabilir sanırım. Önce sadece verilmiş yazıyı kontrol eden ve zemberek fonksiyonlarını Web arayüzü ile kullanıcıya sunan bir servis.

    Bu servis aynı zamanda başka sitelerin ulaşımı için gerekli olan API'yi de sağlar.

    Ardından da başka site ve uygulamaların içerisinden erişimi kolaylaştıran Ajax Destekli, bileşenler gibi.

    Geliştirmek aslında çok da zor olamayan bir uygulama diye düşünüyorum. Burda asıl sorun, bu servisi vermek için ihtiyaç duyulan sunucu ve ağ genişliğini sağlamak olacaktır.

    Böyle bir çalışma için elimden gelen yardımı yapmaya hazırım./p>

    <Blogger Hakan Uygun saat 'de yazdı < /p>

  • <
  • isin asli ilk adimi, yani zemberek servislerini web arayuzu uzerinden saglama isini aslinda daha gecen sene sonunda yapmistim, ama zonradan proje yapisinda ciddi degisikliklere girisince o projeyi askiya aldim. Su anda Pardus sunuculari uzerinden benzeri bir servisi saglama uzerine dusuncelerimiz var, olmazsa oradan baslayabiliriz.
    Yardim teklifi icin tesekkurler, bu konuda calismayi baslattiktan sonra her turlu yardima ihtiyacimiz olacagini saniyorum.

    Saygilar./p>

    <Anonymous Adsız saat 'de yazdı < /p>

  • <

<< Geri dön

< <