Pardus... Özgürlük İçin...
<
Bir süredir, açık kaynak kod / özgür yazılım lisanslarının Türkiye'de geçerliliği konusunda düşünüp duruyordum. Hatta düşünmekle yetinmeyip, "Geçerli midir, değil midir? Peki diyelim ki mahkemelik olduk ne olacaktır?" gibi sorularla, sevgili arkadaşım ve avukatım Fırat Işıldak'ın da kafasını şişiriyordum. Cevap olarak, geçerliliklerinin garanti altına alınmaları için öncelikle resmi çevirilerinin yapılması gerektiğini ama gene de bu konuda daha fazla araştırma yapmak lazım olduğunu söyledi. Bu sırada, kullandığı Creative Commons lisansının Türkçe çevirisini yaptırmayı düşününen Ali Işıngör'ün "Adalet edebiyatın da temelidir" başlıklı yazısını okuyup, benim de benzer dertlerim olduğuna dair bir eposta attım. Ardından geçen hafta içerisinde gerçekleştirdiğimiz bir görüşme ile bu konuda neler yapılabileceğine dair ilk girişimin, bloglar üzerinden, 8 Ekim Cumartesi 2005 tarihinde Taksim Kafka kafede saat 13:00 itibari ile bir toplantı çağrısı yapmak olmasına karar verdik. Uzun lafın kısası, eğer açık kaynak kod / özgür yazılım kavramlarına inanıyorsanız, bu yazılım ve ürün lisanslarının Türkiye'de geçerli olmasını istiyorsanız, bu konuda birşeyler yapmak istiyorsanız, neler yapılabileceğine dair bilgi ya da fikir sahibi iseniz, bekleriz efendim... Konumuz, öncelike GNU GPL, GNU LGPL, GNU FDL ve CC lisansları olmak üzere mümkün olan bütün özgür lisansların Türkiye'de geçerli olması konusunda neler yapabiliriz, neler yapılmalıdır... Yer Taksim Kafka Kafe, tarih 8 Ekim Cumartesi, saat 13:00. Kıyafet zorunluluğu yoktur... Açık adres ve diğer detaylar en kısa zamanda bildirilecektir. Ek : Bu toplantıya katılmak isteyenler GPL hastaları ve "Commonist"ler aranıyor! çağrısına yorum olarak isimlerini bırakırlarsa çok seviniriz...
/p>
<

<1yorum:

    <
  • <Çağrıya blogumda yer verdim. Bir aksilik olmazsa, bir avukatla geleceğim toplantıya.../p>

    <Blogger Ali Işıngör saat 'de yazdı < /p>

  • <

<< Geri dön

< <