Pardus... Özgürlük İçin...
<


Dün büyük kitapçılardan birinde amaçsızca dolaşıp yeni çıkmış kitapları kurcalayıp, fiyatlarına bakıp homurdanırken, genelde yanlarından sadece yavaşlayarak geçtiğim "Bilgisayar Kitapları" reyonunda bir kitap gözüme ilişti : Linux ve Robotik. D. Jay Newman'ın Alfa Yayınları tarafından çevirisi yapılıp yayınlanan kitabı "kendi robotunu kendin yap" kitaplarından ve kendi robotunu yaparken kullandığın işletim sistemi de tabiki Linux...

Çeviri kokan bilgisayar kitapları konusunda belli bir önyargım olsada, kitabı aldım. Akşam evde şöyle bir göz gezdireyim dedim ve gecenin bir yarısında kitabı okumuştum.

Her ne kadar kitabın girişinde yazar okurunun daha önce robotlarla uğraşmış olacağını beklediğini söylesede, kitap robotlar dünyasına giriş yapmak isteyen, bu konuda çok fazla bilgisi olmayan kişiler için biçilmiş kaftan. Donanım ve yazılım olarak nelere ihtiyaç duyulacağını, çok fazla detaya girmeden tanıtıyor. Bundan sonra eğer detaya girmek isterseniz nerede arayacağınızı biliyorsunuz...

Kitap genel olarak her Alfa kitabında olduğu gibi bazı redaksiyon problemleri taşıyor ama göz gezdirmiş olduğum ( okumak pek mümkün değildi ) diğerler bir kaçı kadar değil. Eğer ilginizi çeken bir konu ise ve Türkçe bir şeyler okumak istiyorsanız tavsiye ederim.

Yok ben kitap okumak değil doğrudan robot yapmak istiyorum diyorsanız bazı projelerin bağlarını sıralayayım : Open Automation Project, LEAF Project. Ayrıca donanım desteği için Zagros Robotics 'i ziyaret ederek başlaya bilirsiniz...

Kişisel olarak ne kadar tavlanmış olursam olayım sanırım önce Mindstorms NXT ile oynayacağım...

/p>
<

<3yorum:

<< Geri dön

< <