Pardus... Özgürlük İçin...
<
Aslında bir - iki aydır içinde debelendiğim ama yazmaya utandığım bir kablosuz ağ problemim vardı. Biliyorsunuz hani ben IBM Thinkpad'i alınca bu aletin bir dolu güzelliğinden faydalanmak istedim. Bunlardan biri de kablosuz ağ idi. Thinkpad centrino olduğu için ve benim dokümanlarda gözüme iliştiği için aletin üzerinde kablosuz ağ desteğinin bulunduğunu düşünüyordum. Bir arkadaşımda ADSL modem bakındığı için benim canım ZOOM X4 modemimi ona satıp üzerine de üç beş bişiler koyup bir U.S. Robotics 9106 kablosuz ağ destekli ADSL modem edinmiştim, ki bu bile kendi başına bir macera idi, çünkü piyasada kablosuz desteği olan ADSL modem yoktu. Neyse ben makinenin üzerinde zaten kablosuz ağ desteği var diyerek modemle birlikte daha ucuza verilen PCMCIA kartı almamıştım. Sonra bir öğrendim ki Thinkpad üzerindeki bu destek opsiyonelmiş. Peki dedim hani belki kabul edilebilir fiyatlara bu aksesuarı ediniriz, sordum soruşturdum ve fiyatları öğrenince vaz geçmek durumunda kaldım. Neyse efendim fazla uzatmıyayım, gidip bir tane de U.S. Robotics 5410 PCMCIA kablosuz ağ kartı edindim. Getirdim, thinkpad'e taktım büyük bir hevesle. Açtım mandrake kontrol merkezinin donanım tarama modülünü, evet, kart orda. Hemen altında bulunan donanım yapılandırma sihirbazını çağıdım ve nınınınım beklenen sonuç : Çalışmadı! Hemen nette aramaya başladım tabi. Sayfalar dolusu doküman geldi önüme ve bunları okurken de kablosuz ağ sistemleri hakkında bayağı birşey öğrenmiş oldum. Öğrendiğim şeylerden biri de U.S. Robotics 5410'un işlemcisi acx111 isminde bir chipmiş ve bunun açık kaynak kodlu / özgür sürücüsü bulunmaktaymış : acx100.sf.net. Linux dağıtımları da bu sürücüyü barındırıyorlarmış fakat kartın çalışması için gereken firmware'in kurulum cd'lerinden alınması gerekiyormuş. Peki dedim, hemen firmware dosyalarını gereken dizine kopyaladım ( aslında burası pek de hemen değildi tahmin edeceğiniz üzere. Hangi dosyanın hangi dizine kopyalayalanacağı sorusu beni epey uğraştırdı. ) ve gene çalışmadı. Nice debelendikten sonra ( ki bu süreçtede çekirdek modüllerinin çalıştırma parametreleri, syslog mesajlarının okunması gibi faydalı bilgiler edindim ) Mandrake 10.1 içerisinde bulunana sürücünün versiyonunun eski olduğu ve sadece acx100 chiplerini desteklediğini öğrendim. Eh zaten Mandriva 2005'e geçmeyi planlıyordum zaten, "bari önce ona geçeyim belki sürücü güncellenmiştir" diye düşünüp bunu uygulamaya koydum. Yedeklerin alınması bir parça sürdü tabi ki, sonra Mandriva 2005 DVD'sini takıp "kur bakalım" diyip sadece root bölümünü yeniden kurdurup ev dizinime dokundurmayınca, nerdeyse hiç bir şey yapmama gerek kalmadan 20 dakikada 10.1'den 10.2'ye geçiş yapmış oldum. Tabiki 10.1'in üzerine benim kurmuş olduğum uygulamaları yeniden kurmam gerekti ( firebird, netgo v.b. ) ama bunların bir kısmı ( ibm_acpi mesela ) zaten gelmişti. Ama kablosuz ağım tabiki gene çalışmıyordu. Daha önceden almış olduğum firmware dosyalarını ( FW1130.BIN ve TIACX111.BIN ( kendisi aslında FwRad16.bin'in yeniden adlandırılmış halidir. )) /usr/share/acx altına kopyalayınca çalışmaya başladı. Ohh be... Tabiki ağ seçimi v.s. için biraz daha araç gereç gerekmekte, şu anda netGo'yu kullanıyorum, ama kablosuz desteği konusunda daha yetenekli olan başka uygulamalara da göz kırpmaktayım... Şu anda bu yazıyı büyük bir keyif ile yatağımda yazıyor ve yayınlıyorum... Linux ve kablosuz ağlar konusunda daha derli toplu bilgi edinmek isteyenler aşağıdaki dokümanları okuyabilirler : Maceranın başını merak edenler ise burayı, burayı ve şurayı okuyabilirler :)
/p>
<

<0yorum:

    <

<< Geri dön

< <